سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/4/21
12:15 ع

 

در ضلع شرقی شبه جزیره حجاز استان احساء قرار گرفته است که حضور جمع کثیری از شیعیان عربستان در شهر قطیف از دیرباز مشکلات عدیده ای را برای آل سعود ایجاد نموده است. این شهر که محل عبور یکی از خط لوله های نفتی اصلی عربستان به شمار می آید با جمعیتی در حدود نیم میلیون نفر اعتراضات بسیاری را در طول سال های مختلف نسبت به جنایات آل سعود در عربستان داشته است به طوری که با گسترش بیداری اسلامی در کشورهای عربی مردم این شهر نیز بارها با آمدن به خیابان ها مخالفت خود را با رژیم آل سعود اعلام نموده اند.

با فراگیر شدن اعتراضات مردمی در عربستان سعودی و همچنین مرگ ولیعهد و برخی از شاهزادگان خاندان آل سعود هر روز شاهد وخیم تر شدن اوضاع سرزمین حجاز هستیم.

در ضلع شرقی شبه جزیره حجاز استان احساء قرار گرفته است که حضور جمع کثیری از شیعیان عربستان در شهر قطیف از دیرباز مشکلات عدیده ای را برای خاندان آل سعود ایجاد نموده است.


(موقعیت جغرافیایی شهر قطیف)


این شهر که محل عبور یکی از خط لوله های نفتی مهم عربستان به شمار می آید با جمعیتی در حدود نیم میلیون نفر اعتراضات بسیاری را در طول سال های مختلف نسبت به جنایات آل سعود در عربستان داشته است به طوری که با گسترش بیداری اسلامی در کشورهای عربی مردم این شهر نیز بارها با آمدن به خیابان ها مخالفت خود را با رژیم آل سعود اعلام نموده اند.




(اعتراض مردم قطیف به آل سعود در سال های گذشته)

چندی پیش روحانی شیعه عربستان سعودی در سخنرانی درباره ریشه های تاریخی تشیع در قطیف و بحرین (بحرین-قطیف-الاحسا)  این چنین می گوید: ساکنان منطقه ای که در سواحل خلیج فارس واقع شده بودند و بعضا به نام های خط، بحرین و یا القطیف شناخته می شد را  قبایل عبدالقیس و بکربن وایل منسوب به ربیعه، تشکیل می دادند. این منطقه به خاطر داشتن زمین های کشاورزی حاصلخیز و موقعیت خوب، از سوی ایرانیان که در آن زمان بزرگترین قدرت منطقه محسوب می شد، تصرف شد و پس از ترک آن، یکی از افراد خود به نام منذر بن ساوی العبدی را به عنوان والی آن منصوب کردند.


شیخ آل سیف روحانی شیعه قطیف عربستان در ادامه می گوید: قرامطه در حدود سال 285هجری به این منطقه وارد شدند و قطیف را اشغال کردند و به طرف اشغال احسا نیز حرکت کردند. در آنجا عده زیادی از عبدالقیس را کشتند. چیزی که همه را به شگفتی وامی  دارد این است که عده ای ادعا کرده اند قرامطه شیعه بوده، در حالی که آنها شمار زیادی از شیعیان و رهبران آن را کشتند و زنده زنده سوزاندند. عیونیان که از شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) بودند، دربرابر قرامطه مقاومت کردند و توانستند آنها را پس از جنگهایی سخت  به مدت هفت سال آنها را از این منطقه بیرون کنند و حکومت را به دست بگیرند.


(شیخ «فوزی آل سیف» استاد حوزه علمیه قطیف عربستان)


وی در ادامه بیان می دارد: در سال 1331هجری منطقه بحرین زیر سلطه عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود، بنیانگذار آل سعود رفت. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است و آن حالت ملی گرایی و دینی حاکم بر این منطقه و علمای آن در این دوران است. قضیه از این قرار است که حمایت از ترک های حاکم، به کم ترین حد خود رسیده بود و این موضع باعث شد تا انگلیس از شرایط  سوءاستفاده کند و با فرستادن یک کشتی به بنادر بحرین، شروع به حمایت از اهالی آن کند که کم کم دست از حمایت ترک ها بر می داشتند. همین موضوع باعث شد تا علمای بحرین، موضع دین گرایی طبیعی اعمال کنند و بین انتخاب اینکه انگلیس کافر است یا ترکها، حکومت را بدون جنگ و خونریزی به نماینده عبدالعزیز، واگذار کنند. همین موضع در احسا نیز به وجود آمد و علمای آن در چارچوب حفظ حقوق و آزادی های دینی، کشور را به آل سعود واگذار کردن.

همچنین مردم این شهر در اعتراض به بازداشت وحشیانه شیخ باقر النمرروحانی برجسته عربستانی به خیابان ها آمدند با اعلام عزای عمومی در شهادت جمعی از انقلابیون عربستان به اعتراضات خود ادامه می دهند.



(شهادت دو جوان در درگیری های سال گذشته قطیف عربستان)

بنابر اخبار منتشر شده در رسانه های عربی مراکز امنیتی آل سعود با اعزام نیروهای نظامی به شرق عربستان خود را برای سرکوب این اعتراضات آماده می کنند.

در همین خصوص خبرگزاری النخل عراق در خصوص ابعاد تازه جنایت آل سعود در سرکوی شیعیان قطیف این گون نوشت: " محمد ابراهیم" در خلال گفتگوی مطبوعاتی در این خصوص گفت: آل سعود و وهابی های سلفی در نظر دارند به شکلی هدفمند و از پیش تعیین شده منطقه شرق عربستان را هدف قرار دهند.




وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگیری آیت الله نمر باقر النمر اوضاع منطقه شرق عربستان را بی ثبات کرد، نسبت به بحرانی شدن اوضاع در استان قطیف هشدار داد.

این فعال عربستانی همچنین در ادامه به شهادت رسیدن 3 جوان عربستانی به دست نیروهای آل سعود را در حین تظاهرات مردمی که در اعتراض به دستگیری شیخ نمر باقر النمر برگزار شد، گواهی بر ادعای خود دانست.

این درحالی است که سران آل سعود که از افشاگری ها و انتقادات شدید آیت الله نمر به تنگ آمده و در هراس بودند بارها تصمیم به دستگیری و ترور وی گرفته بودند اما مقامات آمریکایی هرگز به آنان اجازه چنین اقدامی را نمی دادند البته نه به این علت که کاخ سفید مدافع حقوق بشر است بلکه تنها به این علت که نسبت به بحرانی شدن اوضاع امنیتی استان قطیف که چاههای فراوانی از نفت را در خود جای داده است، نگران بوده و هستند.


این در حالی است که منابع آگاه در دستگاه دیپلماسی غربی تاکید کردند که تصمیم آل سعود برای دستگیری آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعیان عربستان با موافقت آمریکایی ها به مرحله اجرا در آمد.

به گفته دیپلماتهای غربی "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان هفته گذشته با " توماس ویلیام" کاردار سفارت آمریکا در ریاض تماس گرفت و این دیپلمات آمریکایی را از دسیسه آل سعود برای کشتن آیت الله نمر باقر النمر مطلع کرد، این دیپلمات آمریکایی هم به وی قول داد که موضوع مذکور را به اطلاع مقامات کاخ سفید برساند. سرانجام موافقت واشنگتن را با تاکید بر دستگیری این روحانی برجسته شیعه و نه کشتن وی اعلام کرد.


لازم به ذکر است که شیعیان شهر قطیف آتش زیر خاکستری می باشند که هر لحظه می توانند خطرات جدی را برای ادامه فعالیت حکام عربستان سعودی به همراه داشته باشند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
Mi6 عامل انفجار سفارت ایران در لندن ، استحاله مشروطیت توسط انگلیس از دیدگاه رهبری ، استعمار انگلیس ، استعمار انگلیس، تأسیس محافل و لژهای فراماسونری در ایران و تأثیر ، امان از دست انگلیسی‌ها... ، انگلیس دستور تعطیلی سفارت ایران در لندن را صادر کرد ، انگلیس عامل قتل کنسول آمریکا در تهران ، انگلیس متهم ردیف اول هولوکاست ایرانی ، انگلیس و نسل کشی 10 میلیون ایرانی ، اهداف انگلیس از آفرینش فرق? وهابیت ، بازخوانی اسنادی از مداخلات انگلیس در ایران ، بزرگترین تظاهرات ضددولتی در انگلیس برگزار شد ، بی حرمتی به حجاب و نقش استعمار انگلیس ، بیانیه 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی ، پیرایش‌گری دینی هدف مشترک اسلام انگلیسی و اسلام آمریکایی ، تایمز لندن: تنفر از انگلیس، سراسر ایران را فراگرفته است ، تصاویر تازه از ورود دانشجویان به لانه روباه ، تصاویری جدید از اتفاقات باغ قلهک ، تصویر مطالب و عکس توهین آمیز سایت سفارت انگلیس علیه ایران ، تکمیلی ، جاسوسی انگلیس در پوشش فعالیتهای فرهنگی ، دادگاه میکونوس و موضع عزتمندانه رهبری ، دانشجویان 6 دیپلمات انگلیسی را گروگان گرفتند ، دانشجویان، باغ قلهک انگلیس را تسخیر کردند ، سفارت انگلیس در تهران تعطیل شد ، شعله‌های آتش در قلهک ، غروب تاریک 28 مرداد ، قرارداد استعماری 1919 وثوق الدوله بین ایران و انگلیس ، قطع رابطه با بریتانیای صغیر مطالبه تاریخی ما بود/ جشن شکرگزاری ب ، لاریجانی: امضاها به حدنصاب برسد؛ طرح سؤال از رئیس جمهور به جریان ، مجلس پیگیر حمله به سفارت ایران در لندن ، معترضان انگلیسی ساختمان «پانتون» در قلب لندن را تصرف کردند ، موضع عزتمندانه رهبری و بازگشت ذلت بار سفرای کشورهای اروپائی در م ، نامه‌ای از سفارت انگلیس ، نگاهی به بغض و کینه تاریخی در روابط تهران- لندن ، هولوکاست فجیع انگلیسی در ایران : مرگ 9 میلیون ایرانی بیگناه ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ