سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

91/4/21
12:4 ع

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه یا فراکسیون "مبارزه با مافیای قدرت و ثروت" در مجلس خبرداد و گفت: مافیای قدرت و ثروت در وزارتخانه های کشاورزی، نفت، اقتصاد و صنعت و معدن عامل افزایش قیمت در کشور است نه تحریم ها و افزایش قیمت ارز.

به گزارش افکارنیوز، علی‌ علی‌لو در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه بیشتر گرانی های اخیر قاعده اقتصادی ندارد، گفت: کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا، گرانی ارز یا تحریم‌ها فقط توجیهاتی است که به عنوان عوامل گرانی اعلام می‌شود. در واقع گرانی‌ها ناشی از استقرار مافیای قدرت و ثروت است که دولت احمدی‌نژاد نیز علیرغم تلاش‌ها و شعارهایش نتوانست دست آنها را از اقتصاد کشور قطع کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مافیای گسترده‌ای در بخش‌های صنعت دامداری و کشاورزی و صنایع بزرگ وجود دارد، گفت: آیا واقعاً تحریم ها تا این حد روی قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ تاثیرگذار است؟

وی ادامه داد: انبارهای بندرعباس پر از سویا است اما توزیع نمی‌شود و مرغدار مجبور است از واسطه‌ها و دلالان با قیمت گزاف خوراک مرغ را خریداری کند.

علی‌لو با بیان اینکه تلاش داریم برای مبارزه با مافیای قدرت و ثروت کمیسیون مشترکی را با همکاری وزیران تشکیل دهیم گفت: ‌بیشتر معضلات اقتصادی کشور ما ریشه در مافیای قدرت و ثروت دارد، قیمت طلا در دنیا سیر نزولی پیدا کرده اما در کشور سیر صعودی دارد این امر ناشی از قدرت زیاد مافیای اقتصادی است.

وی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه مشترک نیز بر این نکته تاکید کردیم که ظرفیت لازم در مجلس برای همکاری با دولت در راستای مبارزه با مافیای قدرت و ثروت از طریق تصویب قوانین و افزایش نظارت وجود دارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حالی که قیمت سکه و ارز در بازارهای ایران در حال افزایش بود در بازارهای دنیا کاهش داشت ، این امر را ناشی از قدرت مافیای اقتصادی در کشور خواند و گفت: کالاهایی که صفر تا صدش در ایران تولید می‌شود افزایش قیمت وحشتناکی داشتند، این کالاها وابسته به بازار جهانی نیستند و ریشه افزایش قیمت آن در اقدامات دلالان و مافیاهای اقتصادی است.

وی تاکید کرد: ‌برای حل این مساله قصد تشکل فراکسیون یا کمسیون ویژه مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داریم تا بتوانیم با وزیران مختلف در این راستا از نزدیک صحبت کنیم.

علی‌لو با تاکید بر اینکه ما در تعامل با دولت و یاری دولت قصد مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داریم ادامه داد: دولت احمدی‌نژاد در ابتدای کارش وعده مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داد و 4 سال بعد هم آن را تکرار کرد، امروز تنها یک سال از این دولت باقی مانده اما جای این سوال باقی است که چرا این شعار محقق نشد؟ آیا قوای مقننه و قضائیه همکاری نکردند و یا مشکلات دیگری وجود داشت؟

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم مبارزه با مافیای قدرت و ثروت به صورت گفتمان منطقی در جامعه مطرح شود، گفت: عدم وجود اراده جدی در مبارزه و یا تبانی با عاملان مافیای قدرت و ثروت مانع تحقق این شعار بوده است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به تحقیق و تفحص‌هایی که در 8 دوره مجلس در این رابطه شکل گرفته است گفت:‌ بدترین وضعیت تسلط مافیای قدرت و ثروت در صندوق بازنشستگی و شرکت شستا وجود دارد که این دو سازمان دچار فساد و سوء‌ مدیریت هستند که مشکلات آن در دو دوره حاکمیت دولت عدالت محور نیز حل نشد.

علی‌لو با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: در این خصوص تعدادی از نمایندگان سوالاتی را از وزیر کار و رفاه اجتماعی طرح کردند که وی برای پاسخ به آنها در کمیسیون حاضر می‌شود.

وی با اشاره به دیدارش با وزیر کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته برای پیگیری این موضوعات گفت: در جلسه مشترک دولت و مجلس در ابتدای مجلس نهم نیز از وجود این مافیاها گله کردیم. وزیر در آن جلسه قول دادند که این موضوع را پیگیری و در راستای بررسی آن جلسه مشترک برگزار کنند اما هیچ خبری از آقای شیخ‌الاسلام نشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی و نفت به شدت درگیر مافیای قدرت و ثروت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: در مجلس نهم فراکسیون یا کمیسیون ویژه‌ای را برای بررسی موضوع مافیای قدرت و ثروت در کشور تشکیل می‌دهیم و نتایج بررسی‌های آن را در اختیار ملت ایران قرار خواهیم داد.


  

90/11/6
9:21 ص

متأسفانه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که سخنگوی اقتصادی دولت نیز هست، طی هفته اخیر در بازار ارز و سکه از صحنه غایب بود و هیچ گونه اطلاع‌رسانی به عمل نیاورده و همین عدم اطلاع رسانی و پاسخگویی موجب رواج بازار شایعات شد.

به گزارش جهان به نقل از فارس دکتر شمس الدین حسینی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی امروز در گفتگو با اخبار ساعت 14 شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی، علت التهاب در بازار ارز و سکه در روز تعطیل یکشنبه(28 صفر) را ارسال پیامک گسترده یک خبرگزاری اعلام کرده و گفت:  این اقدام با فضا سازی رسانه ای همراه بوده و نرخ دروغینی برای قیمت ارز در روزهای تعطیل تعیین شده است. وی با طرح این پرسش که وقتی بیشتر از نیاز کشور، ارز داریم چه دلیلی دارد که در روزی که معامله ارزی صورت نمی گیرد، نرخ کاذب اعلام شود؟ وی همچنین تاکید کرد: دولت حق هرگونه پیگرد قضایی را برای خود محفوظ می داند.
با توجه به اینکه تنها دو خبرگزاری رسمی کشور ارسال پیامک خبری دارند،توضیح چند نکته ضروری است:

 اصل خبر سکه یک میلیونی و دلار دو هزار تومانی را ابتدا و در همان روز تعطیل یک خبرگزاری دولتی منتشر کرد. این خبرگزاری در روز یکشنبه خبری با عنوان «سکه یک میلیون تومان شد» منتشر کرد. خبر مذکور را بلافاصله سایر سایت ها و رسانه ها به نقل از این خبرگزاری دولتی انعکاس دادند. در حالی که این خبرگزاری دولتی اصلا شبکه پیامکی ندارد. پیامک تنها در اختیار دو خبرگزاری از جمله خبرگزاری فارس و مهر می‌باشد که هیچیک چنین نرخ هایی را پیامک نکرده بودند.

 خبرگزاری فارس به محض انتشار این خبر درصدد بررسی صحت و سقم آن برآمد و بلافاصله با توجه به تعطیلی بازار و توقف معاملات، درباره این خبر سریعا واکنش نشان داد. خبر فارس با عنوان "خبرسازی برخی رسانه‌ها از سکه یک میلیونی در روز تعطیل" منتشر شد. خبرگزاری در این خبر آخرین قیمت سکه در آن روز را 910 تا 915 هزار تومان اعلام کرد.

متن خبر مذکور به شرح زیر بود:
درحالی که آخرین قیمت سکه در روز گذشته بین 910 تا 915 هزار تومان بود و امروز نیز بازار تعطیل است، برخی سایتها که صبح امروز از سکه 850 هزار تومانی خبر داده بودند، حوالی ظهر قیمت سکه را یک میلیون تومان اعلام کردند.
افزایش قیمت سکه طرح جدید به 915 هزار تومان و طرح قدیم به 930 هزار تومان در روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که صبح امروز حوالی ساعت 9 و نیم یکی از خبرگزاری ها در خبری عجیب اعلام کرد که قیمت سکه در روز شنبه به آستانه 850 هزار تومان رسید.
خبر عجیب تر اینکه همین خبرگزاری حوالی ظهر امروز که بازار نیز تعطیل است، اعلام کرد قیمت سکه در روز گذشته به یک میلیون تومان رسید و دلار هم 2 هزار تومان شد و برخی سایتها نیز بدون توجه به صحت و سقم این خبر اقدام به پیامک این خبر کرده اند. البته انتشار اینگونه خبرها تاثیر منفی خود را بر افکار عمومی خواهد گذاشت و بیش از پیش به بازار آشفته سکه و ارز دامن می زند.
به گزارش فارس، در روزهای تعطیل رسمی هیچ نرخ جدیدی برای سکه و ارز اعلام نمی شود و معاملات کلان هم که در تعیین نرخ موثر هستند، متوقف است.

متأسفانه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که سخنگوی اقتصادی دولت نیز هست، طی هفته اخیر در بازار ارز و سکه از صحنه غایب بود و هیچ گونه اطلاع‌رسانی به عمل نیاورده و همین عدم اطلاع رسانی و پاسخگویی موجب رواج بازار شایعات شد. وزیر محترم علیرغم این موضوع  به یک باره وارد صحنه شده و تقصیر‌ها را به دوش خبرگزاری‌ ای که نام آن را نیز نبرده انداخته و حتی تهدید به پیگرد قضایی کرده است.ما از ایشان خواهش می کنیم،حتما موضوع را پیگیری حقوقی و قضایی کنند تا در محاکم قضایی روشن شود که سخنگوی دولت تا چه اندازه درست عمل کرده است؟

خبر سکه یک میلیون تومانی همان روز مورد اعتراض خبرگزاری فارس قرار گرفت و به نظر می‌رسد مطالبی که وزیر محترم اعلام کرده براساس اطلاعات غلطی است که به وی داده شده است و وزیر به جای اینکه از اصلاح خبر از سوی خبرگزاری تقدیر کند و به توضیح کم کاری خود در اطلاع رسانی بازار بپردازد، به فرافکنی، ملامت و حتی تهدید خبرگزاری‌ها روی آورده است.

با توجه به وضعیت بازار ارز و سکه که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم و با توجه به اشرافی که وجود دارد و همچنین درآمد دهها میلیارد دلاری دولت از فروش نفت و فرآورده های نفتی و همچنین با توجه به ذخایر عظیم طلای کشور کنترل چنین بازاری با سهولت امکان‌پذیر است؛ بهتر بود، وزیر محترم دلایل این ناکارآمدی را با مردم در میان می گذاشت. کما اینکه با برخی اقداماتی که امروز صورت گرفت از التهابات این بازار کاسته شد. آیا برخی اطلاع رسانی ها و تزریق ارز و سکه به بازار در همان روزها قابل انجام نبود؟

بهتر است که آقای دکتر حسینی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی به جای فرافکنی و سرزنش خبرگزاری ها، دلایل غیبت خودشان را به عنوان سخنگوی دولت به مردم توضیح دهند. و وقت بیشتری را برای اطلاع‌رسانی به مردم و رسانه ها صرف کنند. با این وصف آیا درست است که شما طلبکار رسانه ها باشید یا رسانه ها باید از شما مطالبه اطلاع رسانی داشته باشند؟

وزیر محترم اقتصاد در حالی پس از گذشت قریب به یک ماه از التهاب بازار طلا و ارز امروز در صدا و سیما حاضر و با برنامه‌های جدید برای بهبود وضعیت  این دو بازار مهم، برنامه ارائه کرد که این پرسش کماکان معماست طی این مدت آقای وزیر و دیگر مسئولان اقتصادی کشور کجا بوده‌اند و چرا با سکوت طولانی خود اجازه دادند چنین فضایی پدید آید؟ چرا صدایی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برنخاست که لااقل در حد حرف به مردم و فعالان اقتصادی، دلگرمی، امید و اطمینان بدهند.آیا مردم از شما می پذیرند که دلیل افزایش نرخ ارز و سکه پیامک یک خبرگزاری بود؟


  

90/9/10
4:21 ع

اما در تحولی دیگر شهروندان منطقه 3 شنبه شب شعله‌های مهیب آتش در مجموعه باغ قلهک که در تصرف سفارت انگلیس را دیدند اما مسئولان سفارت با بهانه‌های واهی اجازه ورود ماموران آتش نشانی به مجموعه باغ قلهک را ندادند. 

دبیر شورایاری محله درب دوم منطقه 3 که یکی از شاهدان عینی این حادثه بوده است در گفتگو با خبرنگار «تهران سما» گفت: همراه با برخی رهگذران در خیابان شریعتی مقابل خیابان زرگنده شاهد سر به فلک کشیدن شعله‌های آتش از درون باغ قلهک بودیم به نحوی که زبانه‌های آتش از بیرون باغ به خوبی قابل مشاهده بود که بلافاصله شهروندان با ماموران آتش نشانی تماس گرفتند.

وی افزود: پس از حضور سریع آتش نشانی در محل ماموران آتش نشانی تلاش داشتند تا برای اطفای حریق وارد باغ قلهک شوند اما مسئولان سفارت در اظهاراتی عجیب اذعان داشتند که آتش به دلیل برپایی جشن هفتگی در سفارت بوده اما ماموران این پرسش را داشتند که چرا زبانه‌های آتش چنین بلند است و آتش خطرناکی به پا شده که دود آن تمام محوطه را گرفته و اهالی را با رنج مواجه کرده است. 

دبیر شورایاری محله درب دوم منطقه 3 ادامه داد: پس از مراجعه ماموران آتش نشانی و تجمع شهروندان مقابل درب باغ قلهک پس از حدود 45 دقیقه آتش داخل باغ خاموش شد. 

براساس اظهارات شاهدان عینی آتشی که در باغ قلهک ایجاد شده بسیار گسترده بوده است و اهالی منطقه بر این باورند این احتمال وجود دارد که درختان باغ قلهک بار دیگر به آتش کشیده شده باشند و یا عوامل سفارت در حال پاکسازی جرایم گذشته خود در زمینه قطع و خشکاندن درختان بوده‌اند. 

***

شکایت قالیباف از سفارت انگلیس را می‌توان حتی سرآغازی برای بازپس گیری باغ تصرف شده قلهک محسوب کرد.  در زمینه تصرف باغ قهلک توسط انگلیسی‌ها دو سند وجود دارد که یکی از آن‌ها فاقد اصالت و مخدوش است و سند دیگر که مربوط به سال 1313 می‌شود، خلاف قانون اساسی مصوب 1285 است. 

در قانون اساسی مصوب 1285 تاکید شده است مواردی که قسمتی از عایدات و دارایی‌های دولت و کشور منقطع یا فروخته می‌شود و یا الزامی برای تغییر حدود و ثغور به وجود آید موضوع باید به تصویب مجلس شورای ملی برسد. 
انگلیسی‌ها از سال 1285 تا سال 1313 باغ قلهک را بدون سند به تصرف خود در آورده بودند و در این سال ثبت اسناد کشور سندی را برای تملک باغ مذکور به نام دولت انگلیس صادر کرد ولی این مسئله به دلیل فقدان مصوبه مجلس و مجوز نقل و انتقال از سوی قوه قضائیه با تبانی صورت گرفته و غیر قانونی است. 

به نظر می‌رسد با آتش سوزی شب گذشته ابعاد جدیدی از این ماجرا پیدا کرده است. البته هنوز سفارت انگلیس توضیحی درباره آتش سوزی دیشب صادر نکرده است و به نظر می رسد همچنان فرافکنی را دستور کار خود قرار داده است.



مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
Mi6 عامل انفجار سفارت ایران در لندن ، استحاله مشروطیت توسط انگلیس از دیدگاه رهبری ، استعمار انگلیس ، استعمار انگلیس، تأسیس محافل و لژهای فراماسونری در ایران و تأثیر ، امان از دست انگلیسی‌ها... ، انگلیس دستور تعطیلی سفارت ایران در لندن را صادر کرد ، انگلیس عامل قتل کنسول آمریکا در تهران ، انگلیس متهم ردیف اول هولوکاست ایرانی ، انگلیس و نسل کشی 10 میلیون ایرانی ، اهداف انگلیس از آفرینش فرق? وهابیت ، بازخوانی اسنادی از مداخلات انگلیس در ایران ، بزرگترین تظاهرات ضددولتی در انگلیس برگزار شد ، بی حرمتی به حجاب و نقش استعمار انگلیس ، بیانیه 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی ، پیرایش‌گری دینی هدف مشترک اسلام انگلیسی و اسلام آمریکایی ، تایمز لندن: تنفر از انگلیس، سراسر ایران را فراگرفته است ، تصاویر تازه از ورود دانشجویان به لانه روباه ، تصاویری جدید از اتفاقات باغ قلهک ، تصویر مطالب و عکس توهین آمیز سایت سفارت انگلیس علیه ایران ، تکمیلی ، جاسوسی انگلیس در پوشش فعالیتهای فرهنگی ، دادگاه میکونوس و موضع عزتمندانه رهبری ، دانشجویان 6 دیپلمات انگلیسی را گروگان گرفتند ، دانشجویان، باغ قلهک انگلیس را تسخیر کردند ، سفارت انگلیس در تهران تعطیل شد ، شعله‌های آتش در قلهک ، غروب تاریک 28 مرداد ، قرارداد استعماری 1919 وثوق الدوله بین ایران و انگلیس ، قطع رابطه با بریتانیای صغیر مطالبه تاریخی ما بود/ جشن شکرگزاری ب ، لاریجانی: امضاها به حدنصاب برسد؛ طرح سؤال از رئیس جمهور به جریان ، مجلس پیگیر حمله به سفارت ایران در لندن ، معترضان انگلیسی ساختمان «پانتون» در قلب لندن را تصرف کردند ، موضع عزتمندانه رهبری و بازگشت ذلت بار سفرای کشورهای اروپائی در م ، نامه‌ای از سفارت انگلیس ، نگاهی به بغض و کینه تاریخی در روابط تهران- لندن ، هولوکاست فجیع انگلیسی در ایران : مرگ 9 میلیون ایرانی بیگناه ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ